Sunday, January 7, 2007 at 1:38 PM |  
لمن لم يدرك ان هذه مدونة تختص بالرعب اقولها صريحة واضحة ومدوية
هذه مدونة تختص بالرعب
وفكرتها مستوحاه من كتابات الدكتور احمد خالد توفيق
وهو بالمناسبة كاتبي المفضل
هدف هذه المدونة باختصار هو قصص قراءها الخاصة بالرعب
الحقيقية منها والمؤلفة
التي حدثت لهم او التي سمعوا عنها
سنفترض ان كلكم صادقين
هذه فكرة البرنامج الذي تحدث عنه دكتور احمد خالد مرارا
برنامج اذاعي يدعى بعد منتصف الليل
يحكي فيه المستمعين-عن طريق الهاتف- قصصهم المرعبة
وتم ايقاف اذاعة هذا البرنامج لانه يؤثر سلبيا على نفسية الاطفال
بالطبع كل القصة من تاليف دكتور احمد
ولكن منذ قرأتها لاول مره وانا تراودني فكره مجنونة
لماذا لا يوجد هذا البرنامج فعلا
وها قد وجدت الفرصة
ان قصصكم هي وقود اله الرعب لتعمل للأبد
اتمنى ان تنجح الفكره
اذا اتيت هنا مصادفة فطلبي لك
ان كنت لا تنوي المشاركة فلا تحرمنا المتابعة
وفي اي من الحالتين
اتمنى ان تساعد في الاعلان عن هذه المدونة ليعلم بها اكبر عدد ممكن وبالتالي يكون لدينا احتياطي وقود ممتاز
يمكنكم ارسال قصصكم على هذا البريد
after.midel.night@gmail.com

انتظر قراءة قصصكم لنشرها
اتمنى اضافة اقتراحاتكم سواء كتعليق او كبريد الكتروني

لم اخبر بهذه المدونة دكتور احمد خالد بعد
والسبب بسيط لانه لا يعرفني ولا يوجد اتصال ما بيننا
ولكني ساحاول ان اخبره بل واشركه معنا
بقي ان اخبركم شيئا
قراءت خبرا يفيد بان دكتور احمد خالد سوف يوقف سلسلة ما وراء الطبيعة بعد العدد الثمانون
وحينها لسوف اصاب بانهيار عصبي واكتئاب وكل امراض الدنيا
واتقاء لهذا
فكرت في انشاء هذه المدونة
اولا
لعله يستمع لاراء جمهوره فيتراجع عن فكرته
ثانيا
لعل ما سوف يكتب هنا يكون بذرة لروايات جديدة كثيرة
ثالثا
احلم بحلقة رعب او عدد خاص حقيقي
او بمعني اخر من تأليف كثير من القراء ويكون تدخل المؤلف فيه هو اعادة صياغة الاسلوب فقط

رابعا
انا اهوى الرعب جدا
واعتقد ان هناك كثيرين مثلي
سادسا
اتوقع من هذه المدونة ان تحقق نجاح باهر
منتظر بريدكم الالكتروني
Posted by LuaY SakR

12 comments:

Ahmed EIssa said...

فين خامسا..انا معاك وان شاء الله حعكملك اعلان في مدونتي دز احمد كاتبي المفضل ايضا

January 13, 2007 at 8:49:00 AM PST  
أبو راضي الوحش.. أصماله عليه said...

جميل ياولد بس أنا والأهي العظيم بخاف من الرعب نفسه حتى مره ناس أخادوني الى السينما لمشاهدة فيلم كوميدي ولاكن أجنبي وانا أجهل بالأفلام الأجنبيه فغرر بي ودخلت فلم رعب كدت ابكي بالمشاهد المرعبه ولاكن الأصدقاء كانو يضحكون!!!!!!!
مدونه جميله أكتبلك من منتصف الليل حقأ

January 13, 2007 at 4:04:00 PM PST  
LuaY SakR said...

الحمد لله فيه رد
يعني في ناس بتخش المدونة
وكمان بيقروا وبياخدو بالهم ان مافيش خامسا
اصل الحقيقة انا بيني وبين خامسا سوء تفاهم
احمد عيسى
شرفتني
بكره يبقي كلمة السر "ارعبتني"ربنا ييسر ويجي اليوم ده
ياريت تشجع اللي بيقرو مدونتك انهم هما كمان يعلنو عننا ويرعبونا يعني يشرفونا

ابو راضي الوحش
انت زبون على فكره
وادي دقني ان ما كنت من اكتر المتابعين للمدونة لو ربنا كتبلها انها تشوف النور يعني



ياجماهة
عايز اقتراحات
تحبوا اعملوكم شات بوكس عشان تكتبو فيه ولا ايه
ننظم العملية ازاي
ستايل المدونة ايه رايكم فيه؟
اي اقتراحات يا خونا

January 13, 2007 at 4:24:00 PM PST  
أبو راضي الوحش.. أصماله عليه said...

100% يامجنون
انا اول ماعرفت واحد قلت عليه مجنون
وجنونه هوا الي خلأه يعمل كده
وتاني مره 100%

January 13, 2007 at 4:37:00 PM PST  
Unknown said...

السلام عليكم يا اهل المدونة
ربنا يكفينا شر الرعب

هو لو ينفع نقول مقترحات
طلب ملح جداااااااا ... بلاش تحط صور مرعبة فى ناس بتترعب بجد وانا واحدة منهم .. كفاية نتكلم ونقرا الرعب اللى هيبقى فى البوست
التصميم حلو وابقى حط شات بوكس
مايضورش

وعشان الموضوع يبقى فيه بعض الرعب الغير مضر .. ممكن تحط موسيقى تصوريرية تشد الانتباه شوية
والسلام ختام

January 15, 2007 at 4:15:00 AM PST  
أبو راضي الوحش.. أصماله عليه said...

والأهي فكرة الموسيقى التصوريه ممكن
بتاعت الأخ"Human"

January 20, 2007 at 3:31:00 PM PST  
se7sangel said...

فكرة ان كل واحد يكتب وتبقى الدعوة عامة جامدة جدا

بس مع انى نفسى اكون معاكم بس انا مختلف شويتين يا جماعة

انا بحب الرعب مش عارف اذا كنت مريض ولا دة حاجة عادية جدا

بس اللى اعرفة انى بحب الرعب بحس باثارة جميلة اوى

لدرجة مش ممكن تتخيلوها بس المشكلة انى مش لاقى حاجة مرعبة

افلام مفيش الا سبع افلام او تمنية بس اللى اقدر اقول خوفتنى شوية

وحفظتها من كتر ما شفتها

انا عندى فكرة وهية جاية من تجربة

اكتر حاجة بتبقى مرعبة تحضير الارواح

انا عملت واحدة من دول انا و واحد صحبى والنتيجة ان اربعة من اصحبنا جالهم شبة انهيار عصبى وخوف

مع انهم كبار قبل ما نبدا التجربة كانو متاكدين اننا بنهرج

حتى فى نص التجربة كانو متاكدين اننا بنهرج

ورغم كدة كانو بيموتو من الخوف والرعب

ودة كان عن طريق الويجا

ومع انها ويجا بلدى هههههههه يعنى انا اللى عملتها باديا

المهم عشان انا طولت عليكم

لو حد عندة فكرة مرعبة مرعـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــبة بجد يقولى

January 24, 2007 at 5:55:00 PM PST  
Anonymous said...

على فكرة انا دخلت المونه بتعاتك لالصدفىة ولكن ناوى استمر للابد

April 2, 2008 at 9:11:00 AM PDT  
Anonymous said...

أنا ماعنديش إلا تعليق واحد بس

لو الدكتور أحمد أوقف السلسلة عند العدد 80

I'll KILL My Self !!

February 4, 2009 at 3:36:00 AM PST  
Anonymous said...

انا من اكتتتتتتتتتتتتتتتتتتر امعجبين برفعت اسماعيل لاني بموووووووووووووووووووووووووووووووووووت في الرعب والعفاريت وعلي فكرة رفعت اسماعيل مش ثرثار ابدا ولا ممل بلعكس ده ممتع جدا

June 1, 2009 at 6:20:00 AM PDT  
Anonymous said...

أنا أيضا أتمنى أن لا يتوقف د. أحمد خالد عن كتابة سلسلة ماوراء الطبيعة حتى وأن لم تتاح لى فرصة قرائتها لفترة طويلة إلا أنه يكفينى أن تكون هنا. أنا أعتقد أن الرعب هو ردة فعل لشئ أكثر رعبا وأتمنى أن أؤلف قصة الرعب الخاصة بى يوما. ربما أن قصة حياتى تكفى.... أعتقد أن قصة حياتى هى رعب حقيقى

December 27, 2010 at 11:55:00 PM PST  
أحمد خالد عبد الحارث said...

كلام جميل وأنا بصراحة ناوي قريب أشارك في المدونة الجامدة دي .....ربنا ييسر بس وألاقي وقت

July 27, 2011 at 2:24:00 PM PDT